Autostrada Transilvania nu beneficiază, în perioada 2007 - 2013, de finanţări din programe europene, costurile fiind suportate numai de la bugetul de stat, a declarat, ieri, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.
Potrivit Agerpres, Radu Berceanu a explicat: "Până în 2013 inclusiv, pentru lucrări sunt folosiţi numai bani de la bugetul de stat, care nu sunt suficienţi ca să se lucreze în ritm normal. Lucrarea iniţială a fost pe un credit furnizor, deci compania Bechel, care realizează proiectul, trebuia să execute lucrarea şi să aducă şi finanţarea. Ulterior, în 2004, s-a schimbat cuvântul < finanţare > cu < finalizare > şi practic execuţia lucrării a rămas pe fonduri bugetare de stat, iar întreaga concentrare a fost pe culoarul IV".
Ministrul a arătat că, în perspectivă, adică până în 2013 şi după această dată, cu o finanţare de la buget, autostrada Transilvania va înainta foarte, foarte greu. O soluţie avansată în acest sens de către oficial ar fi "să discutăm cu Bechtel şi cu alte companii interesate, să preia anumite porţiuni într-un fel de parteneriat public-privat"".
Radu Berceanu şi premierul Emil Boc s-au aflat, ieri, în vizită pe şantierul autostrăzii Transilvania. Secţiunea Turda - Câmpia Turzii, în lungime de zece kilometri, a fost finalizată în proporţie de 75%, pe jumătate din aceasta fiind deja turnat asfaltul.
F.A. Autostrada Transilvania nu beneficiază, în perioada 2007 - 2013, de finanţări din programe europene, costurile fiind suportate numai de la bugetul de stat, a declarat, ieri, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.
Potrivit Agerpres, Radu Berceanu a explicat: "Până în 2013 inclusiv, pentru lucrări sunt folosiţi numai bani de la bugetul de stat, care nu sunt suficienţi ca să se lucreze în ritm normal. Lucrarea iniţială a fost pe un credit furnizor, deci compania Bechel, care realizează proiectul, trebuia să