Criza a schimbat percepţia legată de angajaţii din vânzări, cunoscuţi drept cei care aduc venituri în companie, odată ce ţintele de vânzări au fost tot mai greu de atins, iar cererea a scăzut. Ca să poţi să mai vinzi la fel ca în trecut, trebuie să fii mai aproape ca niciodată de client, este de părere bulgarul Rossen Papazov, 37 de ani, directorul de marketing şi vânzări al Holcim România, furnizorul elveţian de ciment şi agregate, betoane şi asfalt.
Rossen Papazov a fost numit în funcţie la finele lunii mai, după ce François Laporte, care ocupa funcţia de director de marketing şi vânzări pentru România, a fost promovat ca director comercial al Holcim Agregate în Franţa.
Papazov a lucrat timp de opt ani în cadrul Holcim şi un an şi jumătate la Banca Mondială.
"Provocările pentru angajaţii din vânzări sunt total diferite în prezent faţă de perioada de boom dintre anii 2005- 2008, când eram obligaţi să importăm ciment din străinătate- activitate deloc profitabilă - pentru a ne mulţumi clienţii şi totodată pentru a nu-i pierde. În prezent lucrurile sunt complet diferite, trebuie să ai grijă de clienţi ca de nişte copii, pentru că trebuie să simtă că sunt importanţi", susţine Papazov.
Holcim România se află pe locul doi pe piaţa de ciment după Lafarge, înregistrând afaceri de peste 248 de milioane de euro anul trecut, potrivit datelor Registrului Comerţului.
Holcim a fost clientul său timp de 3 ani
"Înainte să mă angajez în Holcim am lucrat ca şi consultant extern pentru companie timp de trei ani, fiind membru în echipa de audit şi consultanţă a firmei Arthur Andersen din Bulgaria. Deşi ştiam businessul companiei din exterior, când am intrat în Holcim mi-am dat seama cât de mult nu ştie un extern despre o companie şi cât de diferite pot fi cunoştinţele", mai spune Papazov, care şi-a început cariera ca şi asistent al CEO-ului Holcim din