• Colectionarii sau iesenii care se respecta nu ocolesc locatiile unde, intr-o atmosfera de semi-obscuritate, pe acorduri de jazz sau muzica din anii '70, sticlele de whisky, vin sau sampanie, fabricate acum mai bine de 20 ani, isi asteapta cumparatorii
Aroma bauturilor fine nu este intimidata de criza. Parfumul unui whisky de calitate persista, indiferent de paritatea leu-euro, de valoarea TVA-ului sau de nivelul unui salariu mediu pe economie. Magazinele specializate in comercializarea bauturilor alcoolice de calitate nu si-au pierdut clientii nici anul acesta, desi vanzarile la aceasta categorie de produse au mai scazut, fata de anii trecuti. Totusi, colectionarii sau iesenii care se respecta nu ocolesc locatiile unde, intr-o atmosfera de semi-obscuritate, pe acorduri de jazz sau muzica din anii '70, sticlele de whisky, vin sau sampanie, fabricate acum mai bine de 20 ani, asteapta cumparatori. "Am deschis acest magazin de alcool si tutun pentru a mai lucra la educatia iesenilor in materie de bauturi. Din pacate, marea masa cauta sa cumpere doar alcool de alimentara si nu se orienteaza spre calitatea bauturilor, ci spre cantitatea acestora. Tinerii ieseni cauta doar ce e mai ieftin. Intr-o zi obisnuita, reusim sa vindem doar o sticla de bautura fina, restul fiind doar alcool de duzina", a explicat Ion Racu, patronul unui magazin de tutun si alcool de pe strada I. C. Bratianu din Iasi.
Preturi in contradictie cu criza
Pentru o sticla de whisky de 38 ani, un pasionat de bauturi fine va trebui sa "smulga" din bugetul familiei 3.800 lei, in vreme ce pentru una de 21 ani, pretul este mai accesibil, adica cinci sute lei. "Cartea de vizita a magazinului este o sticla de sampanie in recipient de cristal, care costa 1.400 lei. Am avut anul acesta si o sticla de sampanie cu foita de aur alimentar de 24 karate, care s-a cumparat p