In campaniile electorale se poate vedea ce este mai bun sau mai rau, atat la candidati, cat si la alegatori. In exemplele culese de mine veti vedea despre ce vorbesc.
Un candidat la parlament, in Argentina, calatorea cu autobuzul sau de campanie, impreuna cu un anturaj larg de functionari angajati de el si ziaristi. Vizita regiunile rurale din districtul sau, tinand discursuri.
Intr-o mica localitate, in care majoritatea populatiei crestea vite si porci, asa-numitii "vaqueros y porqueros", a vorbit vreo 30 de minute, aruncand cu noroi in oponentul sau: "Ce stie oponentul meu despre problemele Dv? Toata viata a trait pe bani gata si nu intelege sudoarea si munca productiva. Si pe deasupra, e un heterosexual. A recunoscut asta in public, si sotia lui o stie! Ca buni catolici, cu teama lui Dumnezeu, puteti vota pentru o astfel de persoana? Cred ca nu. Eu sunt omul de care tara are nevoie. Voi reprezenta acest district cu onoare. Credeti-ma!"
Cum majoritatea alegatorilor habar nu aveau ce inseamna "heterosexual" acest candidat a fost ales, in acel district, cu peste 80% din voturi.
In Mexic, in timpul unei dezbateri televizate dintre doi deputati candidati, unul i-a aruncat oponentului sau o intrebare neasteptata: "Onorabile si stimate candidat, ai incetat sa-ti bati nevasta? Raspunde simplu, da sau nu!".
In audienta erau o multime de femei, majoritatea lucratoare la marile fabrici din acel oras, iar raspunsul care a venit nu a putut sa scoata repondentul dintr-o situatie penibila: "Nu mi-am batut sotia niciodata... Nu stiu de ce oponentul
meu fabrica astfel de zvonuri..", la care celalat i-a taiat-o scurt: "Vedeti cum se eschiveaza? I-am cerut un raspuns clar, da sau nu, dar acest om e incapabil sa inteleaga ca adevarul e simplu. Astfel de candidat doriti? Dar sa schimbam subiectul..."
Si aces