Există o soluţie legală pentru a opri zgomotul infernal pe care îl produc anumiţi motociclişti care zburdă noaptea pe străzile Bucureştiului.
1 /.
La decolare, un avion cu reacţie produce 140 decibeli. Dacă stai ceva timp în jurul unui asemenea motor există pericolul de a rămâne surd. O motocicletă super-sport care goneşte noaptea pe bulevard cu 140 km/h produce 110 decibeli, la 8.000 de turaţii/minut. La acest nivel al zgomotului, specialiştii spun că te afli între pragul greu suportabil (100 db) şi pragul durerii (120 db). Altfel spus, zgomotul ajunge să te doară, nu mai e vorba de simplul fapt că te enervezi.
90% îşi cumpără ţevi care fac zgomot
"La 2 noaptea, când accelerează unul pe bulevard, mă trezesc brusc şi am impresia că motocicleta îmi traversează camera şi că cineva îmi taie patul în două cu drujba electrică. Simţi zgomotul motorului ca şi cum ar fi la un metru de tine", e mărturisirea unui bucureştean nervos, care locuieşte pe Ştefan cel Mare.
Două caracteristici fac din Capitală un oraş special: numărul mare de motociclişti şi bulevardele largi şi lungi de 4-5 kilometri. Noaptea, când traficul se eliberează, aceste drumuri drepte şi lungi devin piste de viteză.
Cele mai zgomotoase "motoare" sunt cele super-sport, pe care le calci lejer la 7.000 de ture ca să accelerezi. Îi dai blană şi în câteva secunde poţi ajunge la 11.000 de ture, care înseamnă o viteză de 180 km/h.
"E mai plăcut ca sexul", spune Răzvan, unul dintre motocicliştii veterani din Bucureşti, care bineînţeles nu vrea să-şi divulge identitatea şi cere să-i fie blurat şi numărul de la motor. Are un arsenal întreg în garaj: enduro, touring, super-sport, chiar şi una cu ataş. Ăsta da om pasionat. Cel mai important în toată discuţia pe acest subiect este că Răzvan şi-a schimbat ţeava de evacuare de la un Kawasaki super-spor