Celebrul tren Orient Express a intrat aseară în România, prin Curtici. Anual, garnitura face traseul dintre Paris şi Istanbul. Sursa: Alex NegruSursa: Andreea DogarSursa: Răzvan Bunea
1 /.
Traseul Paris - Istanbul este parcurs în şase zile, iar preţul călătoria costă circa 6.000 de euro. În România, trenul opreşte în staţiunea Sinaia, unde este vizitat castelul Peleş şi mănăstirea Sinaia.
După vizita la Sinaia, trenul va merge la Bucureşti. Turiştii vor face un scurt tur al oraşului, înainte de continuarea călătoriei.
Călătoria cu trenul pe această rută este o atracţie turistică încă din anii 30. Turiştii de astăzi se bucură tocmai de atmosfera interbelică pe care o oferă interiorul garniturii. Deşi cei mai mulţi dintre turişti sunt afacerişti sau nobili, printre ei sunt şi oameni obişnuiţi, care doresc să experimenteze o dată-n viaţă o călătorie cu trenul din Occident până la porţile Orientului.
Orient Express este numele unei linii feroviare de distanţă lungă, pentru pasageri, care a fost iniţial operată de Compagnie Internationale des Wagons-Lits (Compania Internaţională de Vagoane de Dormit). Ruta ei s-a schimbat de multe ori. Deşi originalul Orient Express a fost o simplă linie feroviară internaţională, numele ei a devenit, în timp, sinonim cu călătoria de lux.
Orient Express - o istorie pe roţi de metal
Deşi marea glorie a cunoscut-o în anii '30 ai secolului trecut, primul Orient Express datează tocmai din 5 iunie 1883, când un tren pleca din gara din Paris pentru a ajunge, la capătul unei călătorii de mii de kilometri, la Constantinopole (actualul Istanbul).
Pe atunci, călătoria nu era una de agrement, ci una în interes comercial. Mai mult, nu tot traseul era parcurs pe şine. Cu trenul se ajungea de la Paris până la Smârdan, în apropiere de Giurgiu, de unde călătorii erau preluaţi de un fer