Înarmează-te cu răbdare dacă ai treabă la Serviciul Public Local de Evidenţă a Persoanelor. Ca să-ţi schimbi catea de identitate, spre exemplu, ai nevoie de minimum două ore la depunerea documentelor şi alte două ore la ridicare actului de identitate .
La aceleaşi două birouri, singurele care care funcţioinează în acest moment şi în faţa cărora se formează cozi descurajante, aştepti şi să primeşti formularul, şi să depui dosarul, şi să-ţi ridici noul document.
Personal insuficient
De vină pentru această situaţie care pune la încercare nervii solicitanţilor este insuficienţa personalului. Întreg serviciul funcţionează cu 22 de oameni (unul din angajaţi este în concediu medical) şi asigură eliberarea actelor de identitate şi de stare civilă nu doar pentru Piteşti ci şi pentru alte 20 de localităţi argeşene.
“Suntem foarte puţini pentru volumul mare de solicitări pe care-l avem, mai ales acum, când cei care muncesc în străinătate şi şi-au petrecut concediile acasăpleacă din nou în afară. Unui funcţionar îi revin de soluţionat în jur de 100 de dosare pe zi, ceea ce este enorm. Şi cu toate acestea reuşim nu numai să ne încadrăm în termenul limită prevăzut de lege, care este de 30 de zile pentru eliberarea documentelor ci chiar reuşim săfacem acest lucru în 14 zile, ceea ce e o performanţă”, explică Dana Trandafirescu , director executiv SPCLEPS.
Situaţie anormală
Primarul Piteştiului, Tudor Pendiuc spune că serviciul mai are nevoie nu numai de personal ci şi de finanţare.
“ Situaţia este anormală pentru că suntem obligaţi să asigurăm aceste servicii şi pentru cetăţenii altor localităţi, totul din bugetul local, pentru că personal şi fonduri pentru asta nu s-au prevăzut. Ba, mai mult, ni s-a cerut să scădem cu 25% cheltuielile materiale. Cum putem face asta? E o chestiune care trebuie rezolvată cumva”, spun