Aproximativ 20 de tineri s-au întâlnit aseară în Parcul Central din Cluj-Napoca, pentru a pune la punct o strategie de luptă împotriva măsurilor arbitrare folosite de OTP Bank în aplicarea Ordonanței care obligă băncile să transparentizeze și să detalizeze comisioanele impuse prin contractele de împrumut.
Unul dintre clienţii nemulţumiţi adunaţi la Cluj-Napoca spune că marja de profit a băncii era îde 5,5% în contractul semnat de el, iar, în prezent, fără a fi notificat, a aflat că este 6,49%.
"Pe mine nu m-a notificat nimeni în legătură cu această majorare. Dincolo de această problemă, în timpul derulării contractului de împrumut am fost informat oficial că titularul contractului nu mai este OTP Romania, filiala Cluj, ci OTP UNgaria. Trecând și peste acest aspect, în momentul în care acum am fost notificat să mă prezint să semnez actul adițional am descoperit că titularul contractului este OTP Olanda. Eu chiar nu mai înțeleg nimic", spune tânărul.
Dobânda scade, rata creşte
El nu este singurul client nemulţumit al OTP. O parte dintre clujenii care au luat împrumuturi de la OTP Bank, în ultimii trei ani, spun că au fost notificaţi să se prezinte la sediul OTP din Cluj Napoca și să semneze actele adiţionale impuse de Ordonanța 50/2010. Numai că, în aceste acte adiţionale există o serie de prevederi care, în loc să le ușureze rambursarea creditului, le golesc buzunarele. Astfel, deşi valoarea dobânzii de referință LIBOR ChF 3M a scăzut semnificativ în ultimii ani, cei în cauză plătesc rate la nivelul anilor trecuţi.
Cele mai multe credite sunt împrumuturi pentru achiziţia de locuinţe.
"Dacă LIBOR a scăzut, atunci este normal ca și rata să scadă. În contract se arată se banca își rezervă dreptul unilateral de a modifica valoarea ratelor în funcție de evoluție LIBOR. În anii trecuți, dacă LIBOR a crescut,