Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a amendat RCS&RDS cu 300.000 de lei pentru neinformarea abonaţilor privire la introducerea taxei de mentenanţă la telefonia fixă. Sursa: Vlad Chirea
Din luna iunie a acestui an, cel mai important furnizor de servicii integrate de comunicaţii de la noi, RCS&RDS, a introdus o taxă de mentenanţă în valoare de 5 lei, fără a notifica abonaţii în mod individual în această privinţă.
Măsurile aplicate de ANCOM sunt luate în urma primirii unei serii de sesizări de la utilizatorii finali, în condiţiile în care această taxă nu se regăsea în contractele încheiate cu RCS & RDS.
Din momentul primirii notificării din partea RCS & RDS, utilizatorii finali abonaţi ai companiei vor avea la dispoziţie 30 de zile pentru a alege între renunţarea la contractul încheiat cu furnizorul, fără a plăti nicio despăgubire sau rămânerea în contract
”Măsuri abuzive”
”Furnizorii de servicii de comunicaţii electronice trebuie să înţeleagă că au anumite obligaţii în relaţia cu utilizatorii şi să îşi asume responsabilităţile ce le revin”, a declarat preşedintele ANCOM, Cătălin Marinescu, cu ocazia Reuniunii Regionale de la Cluj.
Amenda primită de la ANCOM sancţionează atât lipsa unei notificări individuale pentru fiecare utilizator de telefonie fixă, cât şi formularea necorespunzătoare a contractului-cadru, care nu asigură dreptul abonaţilor de a informaţi în mod individual în eventualitatea unor modificări contractuale.
Legea nu interzice modificarea unilaterală a clauzelor contractuale de către furnizori, însă aceştia au obligaţia să-şi informeze clienţii atât despre modificări, cu cel puţin 30 de zile înainte de intrarea în vigoare a acestora, cât şi despre posibilitatea utilizatorilor de a renunţa la continuarea relaţiei contractuale dacă n