Percepţia new media ca o altă formă de artă, precum şi influenţa pe care aceasta o exercită tot mai pregnant au dus la încheierea unui parteneriat între Muzeul Guggenheim şi YouTube, anunţă Reuters.
Cele două organizaţii au creat “YouTube Play”, care are scopul de a descoperi şi promova artiştii care activează în mediul online.
“YouTube Play” a făcut publică, astăzi, lista primilor 125 de artişti şi a videoclipurilor realizate de ei, atât pe YouTube.com/play, cât şi la chioşcurile muzeelor Guggenheim din New York, Berlin, Veneţia şi Bilbao. Cei 125 de artişti au fost selectaţi din nu mai puţin de 23.000 de înscrişi pe YouTube din 91 de ţări.
Nancy Spector, director general şi curator-şef al Fundaţiei Guggenheim, a declarat pentru Reuters că muzeul a fost atras în proiect pentru că reprezentanţii săi “au fost fascinaţi de idea de a putea vedea cum se naşte un clip online ca formă de artă”.
YouTube Play este cel mai recent demers făcut de popularul site de a lărgi graniţele diferitelor forme de artă. Printre alte proiecte de success ale YouTube se numără şi YouTube Symphony Orchestra, sau proiectul cinematografic “Life in a Day”.
Şi, pentru că este o competiţie, există şi un juriu format din 11 membri, printre care producătorul Darren Aronofsky, formaţia americană Animal Collective, dar şi artistul japonez Takashi Murakami, celebru pentru capodoperele sale în domeniul artelor vizuale. Ei au misiunea clară de a micşora numărul concurenţilor de la 125 la 20, aceştia din urmă fiind şi finaliştii.
Numele celor care au intrat în finală vor fi anunţate pe 21 octombrie, iar operele lor vor fi prezentate la Muzeul Guggenheim din New York. Evenimentul va fi transmis în direct de muzeele Guggenheim din Berlin, Veneţia şi Bilbao.
“YouTube este o bună cale de comunicare cu lumea pe scară largă, iar un artist nu