La sfârşitul fiecărei luni, americanii rămaşi fără bani nu mai sunt pretenţioşi în privinţa calităţii celor cumpărate şi dau năvală în astfel de prăvălii ale căror vânzări sunt în creştere
Înmulţirea săracilor în SUA şi a şomerilor "pe termen lung" provoacă îngrijorare la Casa Albă, dar se dovedeşte bine-venită pentru reţelele de magazine care oferă "orice produs doar 1$". La sfârşitul fiecărei luni, când americanii rămân fără bani din salariu ori şi-au epuizat suma primită ca ajutor de şomaj, aceste magazine "fără pretenţii" devin o soluţie de supravieţuire.
Săracii Americii trăiesc de la o lună la alta graţie tichetelor pentru alimente (food stamps) oferite de Guvern, dar acestea nu oferă acces la toată gama de produse necesare traiului zilnic. Celelalte necesităţi - alimente, obiecte de igienă casnică, ustensile de bucătărie, până la dulciuri şi jucării etc. - sunt acoperite de astfel de magazine, care au început să "fure" clienţii supermarketurilor.
Între iunie 2009 şi iunie 2010, numărul de cumpărători ai acestor "dollar stores" a urcat cu 2,6%, pe când clienţii Wal-Mart (cel mai mare retailer şi angajator privat din SUA) s-au redus cu 7%, scrie The New York Times (NYT). Migraţia clienţilor dinspre Wal-Mart este semnificativă, astfel încât mai-marii companiei au decis ca 25% dintre raioanele magazinelor să fie dedicate produselor "doar 1$".
Bani din lipsa de bani a altora
"Poate că mai au 10, 20 sau 30 de dolari de cheltuit către finele lunii, dar tot trebuie să îşi hrănească familiile, să ia copiilor scutece" - acesta este clientul ţintă al unui "dollar store", în opinia unui analist al vânzărilor din SUA, citat de NYT. Iar unde există cerere, apare şi o oportunitate de profit.
Ocazia este valorificată, în primul rând, de mici firme care "reambalează" produse în cantităţi mai mici - pentru ca nimeni să nu vândă în pierdere la