În criza din România a apărut până şi clasa premium a hainelor de mâna a doua. Sunt purtate, dar au încă eticheta originală şi aparţin ţinutelor de lux. Două ardelence descriu coordonatele afacerii. Sursa: ADRIAN SCUTARIU
Magazinele "London Shop" din Ardeal sunt o nişă pe piaţa de second pentru că vând produse luate din categoria "lux" - fără pete sau defecte şi cam jumătate dintre haine au eticheta de la fabrică.
După modelul unui business care a dat lovitura, Lavinia Ivan şi Ariana Miron-Presan au deschis în Bucureşti magazinul "Mă cheamă opt". Cu o investiţie iniţială de 12.000 de euro şi cu niciun concurent în Capitală, cele două ardelence vor să-şi extindă afacerea cu un al doilea magazin de second "lux" în luna februarie. Tot atunci, Lavinia e decisă să renunţe la jobul de la bancă pentru a se ocupa numai de magazin.
"Reclama cea mai bună e vorba clientului"
"Amândouă simţeam că e anul nostru. Ideea a venit la o cafea pe terasa Muzeului Ţăranului Român, spre sfârşitul lunii aprilie, iar magazinul s-a deschis pe 6 iulie", spune Lavinia.
Pentru primul lor business, fetele îl văd ca pe o lovitură. "Din punctul de vedere al riscului, investiţia iniţială nu e mare pentru că ţi-o poţi recupera uşor dacă-ţi amplasezi magazinul într-o zonă bună şi ai un furnizor de încredere. În promovare n-am investit încă. Credem că reclama cea mai bună o fac clienţii, din gură în gură", mai spune aceasta.
"London Shop", franciza din Ardeal
Feher Levente, din Târgu-Mureş, a fost iniţiatorul acestui model de SH în 2007. "Suntem un succes. Avem 20 de magazine prin Ardeal şi unul în Oradea care cumpără de la noi în regim de angro".
Pentru un magazin nou, Levente dă 600 de milioane de lei vechi numai pe mobilier şi personalizarea locului. "Pentru 500 mp şi două tone de haine, cheltuiala iniţială