Cu un design simpatic, accentuat de noua grilă frontală, Skoda Fabia 1.2 THP este o maşină de oraş fiabilă, cu spirit practic. Şi de care, fără să fie o „miss", te poţi îndrăgosti.
Deşi nu va apărea probabil niciodată într-un film cu John Travolta, cu atât mai mult într-unul în care acesta trage cu bazooka prin străduţele aglomerate, Skoda Fabia este una dintre puţinele maşini ale grupului Volkswagen AG de care te poţi îndrăgosti.
Chiar dacă nu este vreo frumuseţe în sine, Fabia are un design simpatic şi sincer, accentuat prin faceliftul minor primit de curând, care i-a modernizat grila frontală.
Concurenţa este puternică în acest segment, iar preţurile mai mari nu au avantajat-o defel. Totuşi, marca a reuşit să comunice permanent aceleaşi valori cu ale restului grupului german: soliditate, fiabilitate şi spirit practic, rezumate în concepţia românului că, dacă nu-şi permite o maşină nemţească, atunci măcar una cehească să-şi cumpere. Este asta de ajuns?
Vioaie în oraş, nu şi în afara lui
Faceliftul a adus noii Skoda Fabia şi o motorizare interesantă, în ton cu vremurile: 1.2 THP 70 CP. Într-o vreme când preţul carburanţilor creşte continuu, iar motorina devine treptat mai scumpă decât benzina, chiar are sens să încerci un „benzinar" de cilindree mai mică pe o maşină de doar 1.100 de kilograme.
Secretul acestui motor stă în cuplul mai mare oferit la turaţii înalte, cei 112 Nm fiind disponibili integral la 3.000 rpm, iar cei 70 CP la 5.400 rpm.
Cutia de viteze şi direcţia foarte uşoară se ocupă de transformarea acestor numere deloc impresionante în senzaţii aproape italieneşti: pleci în trombă de la semafor dacă îţi pui mintea, iar strecurarea cu motorul turat printre maşinile parcate şi restul traficului riscă să devină repede o obişnuinţă, măcar până îţi vei aduna oglinda retrovizoare de pe jos...
În afara oraşului lucrur