Cineastul a venit în redacţia „Adevărul“ alături de co-scenarista Adina Dulcu şi actorii Áron Dimény şi Elena Popa.
Filmul „Europolis“ prezintă povestea Magdalenei şi a fiului ei, Nae, care pleacă să aducă rămăşiţele lui Luca din Franţa. Ajunşi la celălalt capăt al continentului, cei doi au parte de experienţe ciudate. Pelicula a fost difuzată aseară la Iaşi, în cadrul Festivalului de Film, în premieră absolută.
Citeşte:
Iaşi: Dinu Cocea, omagiat la Festivalul de Film
Turcul din „Morgen" a făcut spectacol la Iaşi
Iaşi: Competiţii de scurtmetraje şi documentare astăzi la Festivalul de Film
„Bună, ce faci?", filmul lui Alexandru Maftei, primit cu aplauze de cinefilii prezenţi la IIFF
Adevărul de Seară: Cum au început filmările la „Europolis“?
Cornel Gheorghiţă: Au debutat cu o pană la maşină, pe 13 iunie 2008, şi s-au încheiat tot cu o pană, la final a trebuit să remorcăm maşina care apare în film. Un road-movie care este încadrat de două pene de vechituri. Am filmat în Franţa, Italia, Slovenia, Ungaria, România (Orşova, Bucureşti, Sulina şi Tulcea). Cu o echipă de 40 de oameni, în total 60 de zile, cu întreruperi.
De când a venit ideea acestui film?
De mai mulţi ani încerc să pun pe picioare un film documentar despre ritualul morţii la români. Acesta face parte dintr-o trilogie din care am făcut două filme: „Mascarade“, „Fanfarom Fanfaron“, la acesta din urmă am filmat la Iaşi, în zona Cozmeşti, unde sunt nişte muzicanţi extraordinari. Am zis că închei această trilogie cu ritualul morţii la români, pentru care m-am documentat. Aşa am căzut într-o lume complet bulversantă.
Cum aţi ales actorii?
Foarte greu, cu multe aventuri. Eu sunt oarecum izolat, am emigrat în Franţa. Am făcut casting, dar cu actorii principali a fost mai greu. Spre exemplu, cu Áron Dimény (cel care îl int