Vanzarile de laptop-uri in Romania au crescut cu circa 30% in primele trei trimestre, iar procentul se va mentine in ultimele trei luni ale anului, a spus seful filialei romane a Sony, Taiju Ishikawa, la un eveniment de presa unde au fost prezentate noi modele de laptop-uri Vaio. Sony a atins o cota de 3-4% pe piata notebook-urilor, in crestere fata de 2% anul trecut.
Ishikawa estimeaza ca piata romaneasca a notebook-urilor a urcat cu 30% intre ianuarie si septembrie si estimeaza ca pe intreg anul se va inregistra acelasi procent. Dupa un an 2009 extrem de slab piata si-a mai revenit si pe fondul nevoii, mai ales in randul companiilor, de a face update sistemelor la nivel de procesor dar si de sistem de operare.
Seful Sony pe Romania mai spune ca netbook-urile au in continuare potential de crestere, insa intre un netbook si un notebook de intrare in gama multi il aleg pe cel de-al doilea. Ishikawa estimeaza ca piata netbook-urilor va creste putin peste media pietei totale de notebook-uri, cu maxim 40 - 50%.
Intrebat cat de mult se va dezvolta segmentul tablet PC in tara, seful Sony Romania a spus ca deocamdata vor ramane produse de nisa, neconventionale, fiindca majoritatea clientilor apeleaza la notebook-uri, fiind multumiti cu ce ofera acestea.
Sony a prezentat noi modele de laptop-uri Vaio din seriile Y, S si Z. Spre exemplu modelul seria S are ecran de 13 inch, procesor Intel Core i3-370M, 500 GB stocare si memorie de 4 GB, pretul de vanzare fiind de circa 4.600 lei.
Cel mai performant si scump model prezentat este din seria Z, cantareste 1,5 kg, are carcasa din carbon si aluminiu, procesor Intel Core i7-640M, stocare 256GB Quad SSD si memorie 6 GB DDR3. Pretul este de 15.000 lei. Vanzarile de laptop-uri in Romania au crescut cu circa 30% in primele trei trimestre, iar procentul se va mentine in ultimele tre