Plimbarea cu noul Citroën C4 printre satele liniştite din sudul Suediei mi-a prilejuit un exerciţiu de meditare la ce se întâmplă în cea mai interesantă clasă de maşini de pe piaţă, cea compactă. Pe scurt, se dinamitează graniţele dintre clase, ceea ce ori ne va aduce tuturor maşini excepţionale, ori ne va duce la sapă de lemn - cumpărători şi producători deopotrivă.
Noul Citroën C4 îţi oferă (opţional, ce-i drept) tot atâtea gadgeturi câte aduc cu ele maşini titrate din clasa medie. Vrei scaune cu masaj? Ai scaune cu masaj. Vrei sistem de detecţie al unei alte maşini în unghiul mort? Ai în plus şi un sistem de avertizare la părăsirea involuntară a benzii de rulare. Adaugă la asta lămpile Bi-Xenon direcţionale, proiectoarele de ceaţă care îţi luminează automat virajele, frâna de parcare electrică, asistenţa la plecarea în pantă şi un sistem micro-hibrid Start&Stop şi ai doar o vagă idee despre cantitatea de tehnologie prezentă pe această maşină compactă.
Tehnologia nu e de ajuns
Tehnologia nu e totul, însă. Cei de la Citroën ştiu asta ca nimeni alţii, astfel că i-au dat o formă de o voluptate dezlănţuită noului C4, maşina fiind practic un exerciţiu de extravaganţă alcătuit din linii fluide, cu un rezultat încântător pentru ochi. Interiorul este, la rândul său, alcătuit din materiale de primă clasă şi poate găzdui fără probleme patru adulţi cu bagajele lor, fiind plin de locuri de stocare excelent gândite (portbagajul de 408 litri este cel mai mare din clasă). Efectul general este de încântare, iar cei care îşi vor petrece orele de ambuteiaje în acest habitaclu îşi vor păstra cu mult mai multă uşurinţă calmul, cu precădere dacă vor cumpăra şi enormul pavilion vitrat.
Motorizări tari, transmisie slabă
Evident, nu vorbim de vreo maşină perfectă aici. De exemplu, motorizarea pe benzină de 155 CP THP este potrivită celor care iubesc sportivi