La nivel european, Renault, Nissan, Volvo şi Land Rover au înregistrat, ca şi producătorul auto de la Piteşti, creşteri ale vânzărilor de peste zece procente, în primele trei trimestre ale anului, comparativ cu intervalul similar anterior. Ford, Fiat, Lancia, smart, Toyota, Honda, Chrysler şi Mazda, pe de altă parte, au comercializat cu măcar 10% mai puţine autoturisme, raportat la perioada ianuarie-septembrie 2009. Sursa: DACIA
Maşinile produse de Dacia la Piteşti, ca şi cele fabricate de Renault, Nissan, Volvo şi Land Rover, au devenit mai interesante pentru europeni, în 2010.
Potrivit statisticii întocmite de Asociaţia Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA), în perioada ianuarie-septembrie, cele cinci mărci şi-au sporit vânzările cu cel puţin 10%, comparativ cu primele trei trimestre din 2009, pe o piaţă care s-a contractat cu 3,7%.
La polul opus se găsesc Ford, Fiat, Lancia, smart, Toyota, Honda, Mazda şi Chrysler (inclusiv Dodge şi Jeep), care au livrat măcar cu zece procente mai puţine maşini.
Campioană la capitolul creştere a fost Land Rover, cu 28,1%. Honda conduce plutonul cu bilanţ negativ. Marca japoneză a raportat o scădere de 25%. În uşor declin, Citroen (-1%), Mini (-0,4%) şi Mercedes-Benz (-1%) au avut, totuşi, rezultate foarte apropiate de cele înregistrate anul trecut.
Dacia a comunicat, la nouă luni, vânzări mai mari cu 12,5%. Renault, Nissan şi Volvo, celelalte mărci care şi-au îmbunătăţit consistent performanţele obţinute în 2009, au realizat creşteri între 10,4 şi 15,9 procente.
Pierderi importante au suferit Ford (-10%), Fiat (-15,6%), Lancia (-12,4%), smart (-10,1%), Toyota (-15,5%), Mazda (-11%) şi Chrysler-Dodge-Jeep (-25%).
Până în septembrie inclusiv, în Europa au fost înmatriculate 10.564.453 de autoturisme.
Chiar dacă a comercializat cu 5% mai