Am condus, vineri şi sâmbătă, la Barcelona, a şaptea generaţie a modelului Volkswagen Passat. Autoturismul german de clasă medie s-a prezentat în faţa jurnaliştilor cu un facelift care i-a injectat o doză suplimentară de sobrietate şi un pachet tehnologic dintre cele mai consistente pentru o maşină din segmentul său.
1 /.
A şaptea generaţie Volkswagen Passat se bazează pe arhitectura optimizată a modelului actual.
Dincolo de modificările de ordin estetic, autoturismul oferă un tren de rulare modificat (care, împreună cu o izolare fonică superioară, asigură un confort suplimentar), o gamă de motorizări care se laudă cu un consum mai mic cu până la 18% (faţă de a şasea generaţie) şi un arsenal de sisteme menite să-l asiste pe şofer şi să-i uşureze munca la volan.
Nu peste mult timp, noul Passat va ajunge şi la dealerii Volkswagen din România. Neoficial, lista de preţuri n-ar trebui să cunoască modificări importante, în comparaţie cu generaţia actuală.
Design şi dimensiuni
La prezentarea oficială, reprezentanţii Volkswagen au încercat să ne convingă că, odată cu a şaptea generaţie, Passat-ul s-a trasformat într-un mic Phaeton.
Din anumite unghiuri (vezi partea frontală) şi mai ales din interior (graţie confortului fonic remarcabil din timpul mersului), Passat-ul are ceva din vârful de gamă Volkswagen.
Mergând pe logica propusă de producător, ar trebui ca noul VW Jetta să fie supranumit "micul Passat". Vom zăbovi însă mai mult asupra acestei chestiuni la momentul lansării berlinei compacte.
Passat-ul are 4,76 metri lungime (4,77 metri - în cazul versiunii Estate) şi 1,82 metri lăţime. Ampatamentul măsoară 2,71 metri. În cabină pot călători, ca şi până acum, fără impedimente, patru pasageri bine făcuţi. Prezenţa celui de-al cincilea nu va strica însă decisiv calitatea vieţii c