Sindicatul Transilvania Art al Operei Naţionale din Cluj a interzis repetiţiile la opera „Don Giovanni" cu o zi înainte de premieră, cerând demisia directorului Rareş Trifan. Ca urmare, spectacolul nu a mai avut loc.
Motivul pentru care şefii sindicatului au boicotat practic premiera a fost acela că artiştii nu au condiţii optime pentru a repeta şi a cânta. Într-devăr, centrala termică a clădirii în care îşi desfăşoară activitatea şi Opera şi Teatrul Naţional din Cluj nu fusese pusă în funcţiune până la ora premierei. Regizorul spectacolului, Tompa Gabor, şi soliştii Operei au lucrat în tot acest timp în frig tocmai pentru a termina la timp spectacolul. De la frigul din instituţie la acuzele de management deficitar nu a fost decât un pas pe care sindicatul Transilvania Art l-a şi făcut foarte repede, cerând insistent demisia managerului general. Regizorul Tompa Gabor este de părere că sindicatul s-a folosit de pretextul condiţiilor grele de muncă pentru a schimba de fapt directorul, lucru pe care şefii de sindicat îl urmăreau de ceva vreme. „E adevărat că era foarte frig în sală, dar nu şefii de sindicat erau cei ce îndurau frigul, ci eu şi soliştii care petreceam cel mai mult timp în repetiţi, uneori şi câte şase sau opt ore pe zi. Şi tot noi, cei expuşi de fapt condiţiilor grele, doream să scoatem premiera. Mi se pare ciudat cum totuşi colegii de la Teatrul Naţional, cu care Opera împarte scena, şi-au putut duce mai departe activitatea, scoţând nu una, ci două premiere, în ciuda temperaturii scăzute din sală".
Sindicalism „barbar şi primitiv"
Regizorul spectacolului s-a declarat uimit în primul rând de modul „barbar" în care au procedat sindicaliştii care au tratat problema de pe poziţii de forţă: „Am mai întâlnit în lunga mea carieră sindicalişti care doreau cu orice preţ demiterea conducerii unei instituţii de artă, mai ales când aceasta a înc