Calculatorul portabil este una dintre achiziţiile favorite ale românilor în 2010. Preferate sunt configuraţiile ieftine, însă şi laptopurile de top au un număr în creştere de clienţi
În primele nouă luni ale anului, românii au cumpărat cu aproximativ 30% mai multe laptopuri faţă de perioada similară din 2009. În plus, se estimează că piaţa de notebookuri va atinge un volum de aproximativ 350.000 de unităţi, potrivit datelor IDC. Astfel, aproximativ doi din zece români vor cumpăra un calculator portabil. De departe, produsele favorite ale clientului autohton sunt cele ieftine. "Volumul este realizat de configuraţiile care oferă maximul de utilitate la un preţ cât mai redus. Din cauza creşterii preţurilor, configuraţiile cu placa video dedicată nu mai sunt printre preferatele clienţilor", a declarat pentru gândul Mihai Trăistaru, directorul de achiziţii al eMAG.
În ultimele două luni, cele mai vândute două modele de laptopuri ale magazinului online de produse IT nu depăşeau valoarea de 2.250 de lei. Un alt aspect remarcat de vânzătorii din domeniu este că din ofertele brandurilor au dispărut configuraţii cu 4 GB de ram.
Apetitul în creştere pentru achiziţia de calculatoare portabile este probat şi de un studiu recent al companiei Ecotic. 22,1% dintre români indicau faptul că una dintre cele trei cumpărături electronice de lungă durată efectuate în ultimele 12 luni a fost un calculator sau un laptop.
O cifră încă şi mai mare se consemnează în oraşele mici, cu o populaţie de maximum 50.000 de locuitori, unde 23,8% dintre respondenţi indicau aceste cumpărături în topul achiziţiilor ultimului an.
Designul, criteriu major în alegerea laptopului
Un impuls serios a fost dat vânzărilor şi de cumpărătorii din mediul de afaceri. "Cea mai clară tendinţă pe care o observăm pe piaţă este orientarea oamenilor de afaceri, manageri în companii mijlo