La 20 ani, FNT se sărbătoreşte cu „delicatese" precum Warlikowski, Castellucci şi Andrei Şerban. „Nota de plată" a festivalului se ridică la 550.000 de euro.
În ciuda crizei financiare care atacă fenomenul cultural din toate părţile, timp de o săptămână Bucureştiul adună, în nu mai puţin de 23 de spaţii, spectacole ce reprezintă créme de la créme în materie de teatru românesc, câteva montări ale unor mari regizori străini, conferinţe şi o serie de alte evenimente legate de mişcarea teatrală. Fără îndoială, punctele de maximă atracţie sunt spectacolele ce poartă semnătura unor nume cu greutate europeană. Astfel, la Sala Mare a Teatrului Naţional, în serile de 2 şi 3 noiembrie, publicul iubitor de teatru va putea vedea montarea „Dibuk", după Szymon Anski şi Hanna Krall, ce poartă semnătura unuia dintre cei mai titraţi regizori europeni din generaţia tânără, polonezul Krzysztof Warlikowski. Montarea tratează subiectul evreilor polonezi, atât de numeroşi cândva, a căror prezenţă nu se mai regăseşte în cultura Poloniei de azi. Regizorul va veni cu această ocazie pentru prima dată în România.
De la „Divina Comedie" la „Hey, Girl!"
Romeo Castellucci, care a uimit publicul prezent în 2008 la Avignon cu fabuloasele sale reprezentări ale „Iadului", „Purgatoriului" şi „Raiului", într-o lectură personală a „Divinei Comedii" a lui Dante, va fi prezent la Bucureşti cu spectacolul său „Hey, Girl!", care a făcut din 2006, când a văzut pentru prima oară luminile rampei şi până azi, turul marilor festivaluri ale lumii. Montarea lui Castellucci va fi găzduită de Teatrul Bulandra, în serile de 3 şi 4 noiembrie. „Regele moare" este o coproducţie internaţională cu două componente româneşti de marcă: autorul Eugéne Ionesco şi regizorul Silviu Purcărete. Cei care vor să vadă un Ionesco în viziunea unui mare regizor român ar fi bine să îşi cumpere deja bilete pentru