Banii plătiţi până acum reprezintă jumătate din costul iniţial prevăzut pentru întregul proiectul. Ultima factură achitată către Bechtel datează din luna iulie şi a fost de 1,3 milioane de euro. În acest moment, statul român datorează companiei americane 90 de miliaone de euro.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a cheltuit până în prezent pentru proiectul „Autostrada Transilvania“, exact 1.296.456.680,32 de lei şi 826.423.501,06 euro, potrivit unei informări oficiale a instituţiei. Astfel, în total, dacă e adunată suma în euro cu cea în lei convertiţi în moneda unică europeană la cursul oficial BNR, de ieri, rezultă aproximativ 1,13 miliarde de euro.
Totalul reprezintă jumătate din întreg costul proiectului estimat în urmă cu mai mulţi ani la 2,2 miliarde de euro. Din cei 415 kilometri cât ar urma să măsoare Autostrada Transilvania, Braşov - Borş, au fost daţi circulaţiei 42,5 kilometri pe secţiunea Gilău - Turda, inauguraţi la 1 decembrie 2009, urmând ca în cursul acestei săptămâni să fie finalizate şi lucrările de amenajare a altor 10 kilometri dintre Turda şi Câmpia Turzii. Aceştia ar putea fi deschişi circulaţiei începând cu luna noiembrie, urmând ca astfel autostrada să devină circulabilă pe întreg tronsonul 2B, Câmpia Turzii - Gilău.
În afară de lucrările de pe această porţiune, în zona Suplacu de Barcău, potrivit CNADNR, lucrările la viaductul de 1.800 de metri sunt finalizate în proporţie de 95%.
Tronsonul 2B - prioritatea CNADNR
Liviu Costache, directorul general al CNADNR, în privinţa Autostrăzii Transilvania, arată că prioritară pentru momentul de faţă este finalizarea lucrărilor la tronsonul dintre Câmpia Turzii şi Gilău. „Prioritatea este finalizarea lucrărilor începute la acest obiectiv. În prezent se execută lucrări pe tronoanele 2B şi 3C (Suplacu de Barcău - Borş), într-un ritm redus