Banii plătiţi până acum de Compania Naţională de Autostrăzi reprezintă doar jumătate din costul de 2,2 miliarde de euro, prevăzut pentru întregul proiectul.
Din cei 415 kilometri cât ar urma să măsoare Autostrada Transilvania, Braşov - Borş, au fost daţi circulaţiei doar 42,5 kilometri pe secţiunea Gilău - Turda.
Liviu Costache, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) spune că acum este prioritară finalizarea lucrărilor la tronsonul dintre Câmpia Turzii şi Gilău. „Prioritatea este finalizarea lucrărilor începute la acest obiectiv. În prezent se execută lucrări pe tronoanele 2B şi 3C (Suplacu de Barcău - Borş), într-un ritm redus cauzat de întârzierile la plată", a arătat Costache.
De altfel, după cum au arătat reprezentaţii Bechtel International, CNADNR înregistrează datorii de 90 de milioane către compania americană. Ultima factură achitată de CNADNR către Bechtel datează din 19 iulie şi este în valoare de 1,3 milioane de euro.
Liviu Voinea , directorul executiv al Grupului de Economie Aplicată a declarat pentru „Adevărul de Seară" că nu vede cum ar putea fi recuperaţi banii vreodată. „Acest contract (dintre CNADNR şi Bechtel - n.r.) este unul care depăşeşte limitele zonei economice. În general în România se fac investiţii publice în lucruri despre care nu se ştie nimic şi aici mă refer la faptul că nu există studii privind randamentul proiectelor sau a timpului în care banii pot fi recuperaţi", este de părere specialistul.
Voinea mai spune că pentru toate marile proiecte s-ar impune auditarea independentă şi eliminarea surselor de scurgere a banilor.
Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe brasov@adevarul.ro!
Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos: