Constructorii Autostrăzii Transilvania au cheltuit jumătate din cele 2,2 miliarde de euro, costul estimat la începerea lucrărilor, în 2004. Şi n-au asfaltat decât 52,5 kilometri de şosea. Din cei 415 kilometri cât ar urma să măsoare A3 au fost daţi în circulaţie 42,5 kilometri, iar în această săptămână au fost finalizaţi alţi 10 kilometri.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a cheltuit până în prezent pentru proiectul „Autostrada Transilvania" 1,13 miliarde de euro, potrivit unei informări oficiale a instituţiei. Totalul reprezintă jumătate din întreg costul proiectului estimat, la începerea lucrărilor în 2004, la 2,2 miliarde de euro. Din cei 415 kilometri cât ar urma să măsoare Autostrada Transilvania, Braşov - Borş, au fost inauguraţi 42,5 kilometri pe secţiunea Gilău - Turda, inauguraţi la 1 decembrie 2009. În cursul acestei săptămâni vor fi finalizate şi lucrările de amenajare a altor 10 kilometri dintre Turda şi Câmpia Turzii. Aceştia vor fi deschişi circulaţiei din noiembrie, urmând ca astfel autostrada să devină tranzitabilă pe întreg tronsonul 2B, Câmpia Turzii - Gilău. VEZI AICI cum a crescut preţul unui metru pătrat de teren pe Autostrada Vestului de 4.000 de ori
Citiţi şi:
Lucrările la autostrada Arad-Timișoara au fost suspendate din cauza unor datorii
Berceanu: Până la sfârşitul lui 2010 vor fi finalizaţi 41,5 km de autostradă
Un kilometru din centura Clujului, cât unul de autostradă: 12 milioane de euro
Iaşi: Fără bani de centură, dar cu şosea aeriană (FOTO)
Record de costuri pe kilometru
Cei 42 de kilometri finalizaţi ai Autostrăzii Transilvania („A3", conform denumirii oficiale) dintre Gilău şi Turda, inauguraţi la 1 decembrie 2009, au costat statul român peste 500 de milioane de euro. În medie, preţul unui kilometru din secţiunea finalizată din A3 s-a ridicat la 12