După efectuarea primelor investigaţii asupra cutiei negre, specialiştii merg pe varianta unei defecţiuni tehnice în cazul accidentului aviatic de luni.
În urma cercetărilor de astăzi desfăşurate la punctul de comandă al Bazei Aeriene 71 Câmpia Turzii, membrii comisiei speciale de investigare a accidentului aviatic din Călăraşi (lângă Câmpia Turzii), alături de procurorii militari, au stabilit că piloţii nu au luat legătura cu solul în timpul celor opt minute de zbor.
Anchetatorii au stabilit că MIG-ul 21 LanceR, pilotat de căpitanul comandor Laurenţiu-Nicolae Chiriţă şi locotenentul comandor Sorin Avram, a decolat la ora 13.06, iar accidental aviatic s-a produs la ora 13.14. Vizibilitatea în momentul zborului era de 8 kilometri, iar afară erau 13 grade Celsius. De la locul accidentului până la punctul de comandă e o distanţă de trei kilometri.
Mai mult, din informaţiile preliminare ca urmare a studierii cutiei negre, a rezultat că în perioada zborului cei doi piloţi nu au comunicat între ei, motiv pentru care anchetatorii iau în calcul varianta unei deficienţe tehnice apărute subit. Locotenentul colonel Liviu Lascu, procurorul militar care efectuează cercetări în dosarul penal deschis la Parchetul de pe lângă Tribunalul Cluj, a arătat că la nivelul comisiei de speciale de investigare a accidentului se discută de varianta unei defecţiuni tehnice, şi din cauza condiţiei celor doi piloţi.
“Cei doi piloţi aveau multe ore de zbor şi erau foarte experimentaţi. Până acum, pare să fie vorba de o defecţiune tehnică”, a arătat acesta.
Cercetările în cazul accidentului vor avea loc şi în cursul zilei de mâine, urmând ca urmele avionului de vânătoare să fie eliminate din câmp.
Avionul militar de tip MIG 21 LanceR, pilotat de căpitanul comandor Laurenţiu-Nicolae Chiriţă şi locotenentul comandor Sorin Avram, a căzut, luni, la un kilo