Nicun SUV nu a fost desemnat, în 47 de ani, "Maşina anului" în Europa. Pe de altă parte, nicio maşină produsă de Dacia nu mai fusese nominalizată printre modelele eligibile, până în această vară. Sursa: DACIA
Autoturismul autohton Dacia Duster a izbutit, ieri, performanţa de a intra în finala din acest an a competiţiei "Maşina anului" în Europa.
Alături de SUV-ul fabricat la Colibaşi, juriul întrecerii a mai selectat şase modele prezentate în ultimul an: Alfa Romeo Giulietta, Citroen C3, Ford C-Max, Nissan Leaf, Opel Meriva şi Volvo S60.
MULTIMEDIA VIDEO evz.roVezi mai multe Dacia Duster, testată în Maroc
Vara trecută, când a fost inclus în "lotul lărgit" de modele eligibile pentru actuala ediţie a competiţiei "Maşina anului" în Europa, Dacia Duster a marcat o premieră: niciodată, până atunci, un autoturism produs în România nu mai fusese luat în calcul de juriul celebrului concurs.
Peste numai trei săptămâni, când va fi ales câştigătorul, vom afla dacă primul SUV românesc va rescrie din nou istoria unei întreceri care, în 47 de ani, nu a premiat niciodată un automobil de teren!
De altfel, COTY, organizaţia independentă europeană care decernează anual distincţia "Car of the year", a surprins, de-a lungul timpului, prin deciziile luate. Astfel, în timp ce modelele produse de Fiat s-au impus de nouă ori (record al competiţiei), autoturismele fabricate de BMW au strâns zero distincţii! Alte două nume grele din industria auto, Volvo şi Honda, n-au izbutit să impresioneze vreodată juriul format din jurnalişti de specialitate.
Ford C-Max, cel mai periculos adversar
Din perspectiva palmaresului, cel mai periculos adversar al Daciei Duster este monovolumul C-Max, de la Ford. Producătorul american a adunat cele mai multe succese dintre toţi finaliştii actualei ediţii (5), cel mai recent (în 2007) fi