Noua legislaţie privind deşeurile de echipamente electrice şi electronice (DEEE), Hotărârea de Guvern nr. 1037/2010, publicată ieri în Monitorul Oficial, le impune autorităţilor obligaţia de a asigura existenţa şi funcţionarea unui punct de colectare la fiecare 50.000 locuitori, dar nu mai puţin de unul la fiecare localitate. Sursa: Ecotic
„Faţă de actuala situaţie în care ne aflăm, când punctele de colectare municipale există doar prin excepţie, apariţia acestor locaţii destinate populaţiei creează infrastructura necesară şi pune bazele unei creşteri a fluxului de deşeuri”, susţine Raul Pop, directorul Recolamp, singura organizaţie non-profit, autorizată de Ministerul Mediului şi Pădurilor să colecteze specializat deşeurile de surse de lumină şi să asigure reciclarea lor.
Hotărârea de Guvern nr. 1037/2010 a fost adoptată în 13 octombrie 2010 şi abrogă vechiul H.G. 448/2005 care reglementa gestiunea DEEE-urilor în România şi stabileşte cadrul juridic pentru toţi actorii implicaţi în această activitate.
Alte schimbări pe care le aduce noua lege: Distribuitorii şi comercianţii - au obligaţia de a accepta gratuit toate aparatele electrice sau electronice uzate, inclusiv becuri economice sau tuburi fluorescente, de la orice client care achiziţionează un produs similar. În plus, comercianţii nu mai pot accepta la vânzare sau în utilizare echipamente pentru care furnizorul nu poate prezenta un certificat valabil de producător. La punctele de vânzare este obligatorie informarea clienţilor cu privire la reciclarea echipamentelor electrice şi electronice: obligaţia de a nu fi eliminate ca deşeuri nesortate; sistemele de colectare puse la dispoziţia populaţiei; semnificaţia marcajului „pubela barată”; efectele nocive asupra mediului şi sănătăţii. Producătorii (şi, prin asimilare, importatorii) – pentru prima oară, vor avea ţinte individuale de colectare şi recic