Producătorii români de vinuri se reorientează către China, sperând că această piaţă le va aduce cel mai mare profit în următorii trei ani, informează agenţia China Nouă. Sursa: Codrin Prisecaru
Piaţa chineză este cea mai mare din Asia, iar potenţialul ei de creştere este foarte mare, fapt dovedit şi de atenţia pe care i-o acordă toţi jucătorii importanţi, de la producători auto la viticultori. Panciu, Cotnari, Dealul Bujorului, Tohani sau Nicoreşti se numără printre producătorii care cred că vor putea obţine profit după intrarea pe piaţa din China.
Primul test a fost realizat în 2009, când viticultorii români au participat la un târg de profil. Ulterior, s-au realizat şi primele livrări, mai ales că rezultatele studiilor de piaţă realizate de unii dintre cei mai mari producători români au fost mult mai bune decât se aşteptau aceştia: piaţa chineză poate ''absorbi'' circa 91 de milioane de litri de vin sau 121,4 milioane de sticle de vin.
Însă, pentru ca exporturile de vin către China să devină o afacere importantă şi poate chiar cel mai important segment al agriculturii româneşti, este nevoie de construirea unui terminal la Galaţi, mai scrie agenţia Noua Chină. De asemenea, vor fi construite şi depozite pentru vinul românesc. Investiţia se va cifra la circa 50 de milioane de euro.