Alba Iulia are oficial un logo, un slogan şi o promisiune pentru brand-ul turistic al oraşului. Pentru toate acestea, o echipă din cadrul Primăriei Alba Iulia, coordonată de albaiulianul Adrian Docea, strategic planner la Graffitti BBDO – una dintre cele mai mari agenţii de publicitate din lume care are un birou deschis în Bucureşti – au pus mult suflet şi multă muncă voluntară, deoarece piatra de temelie a noului brand turistic nu a costat niciun ban Primăria Alba Iulia.
Atât strategia cât şi identitatea de brand au fost proiectate respectând întrutotul standardele de calitate adoptate de cele mai importante agenţii de publicitate din Europa. Brandul oraşului are ca punct central o perspectivă turistică asupra oraşului, dar el va fi adaptat în funcţie de nevoi pentru a servi rolului de Brand Economic, Brand Educaţional sau Brand Politic (n.r. aici are legătură cu transferarea importanţei sărbătorii “1 Decembrie” din oraşul Marii Uniri la Bucureşti), în funcţie de nevoile oraşului.
Strategia de brand şi identitatea oraşului Alba Iulia reprezintă primul pas în promovarea strategică a oraşului, etapă care va începe propriu-zis în 2011, dar reprezintă şi primul program coerent şi profesional de branding de oraş implementat până acum în România.
“Înainte de a construi o idee despre un brand, primul lucru şi cel mai onest este să spui ce te avantajează şi ce probleme ai ca oraş. La plusuri avem cea mai mare cetate Vauban, conservată şi repusă în valoare, avem capitala spirituală a romanilor, capitala celor două uniri, avem două catedrale foarte frumoase, avem o poziţie geografică foarte favorabilă pentru că avem cel puţin patru puncte de mare interes în jurul judeţului (N – Cluj, S – Sibiu, E – cetăţille săseşti, V – Apuseni); şi aici este un paradox, ei sunt şi competitorii noştri şi prietenii noştri. Pentru că momentul în care un turist străin vizit