• "Am auzit si noi ca vor ca firmele de asigurari sa plateasca pentru degajarea drumului in cazul in care un sofer ramane blocat in zapada si nu are cauciucuri de iarna. Acest lucru nu era acoperit de polita, dar nu ma mai mira nimic. Probabil, vor face la fel cum au facut cu bancile si ne vor pune sa renegociem contractele aflate in derulare", a declarat Alexandru Ungureanu, reprezentantul firmei de brokeraj care administreaza portalul www.rcaieftin.net
Intentia Ministerului Transporturilor si Infrastructurii de a-i obliga pe soferi sa-si doteze autovehiculele cu anvelope de iarna produce deja confuzie, desi Ordonanta nu a fost inca adoptata. Comerciantii de anvelope au anuntat posibile cresteri de preturi, iar vanzarile de pneuri de iarna s-ar putea dubla in perioada urmatoare. Specialistii sustin ca aparitia modificarilor legislative in forma actuala va crea probleme in aplicarea lor. "Prin dotarea cu anvelope de iarna creste siguranta circulatiei, pentru ca acest tip de anvelope asigura aderenta sporita la temperaturi scazute. Nu stiu, insa, cum vor putea verifica cei de la politie tipul anvelopelor de la masinile aflate in trafic", a declarat Iustinian Paraschiv, directorul Vector Company SRL, o firma ieseana de consultanta in domeniul anvelopelor. Mai mult, chiar in cazul in care un autoturism este oprit in trafic, exista posibilitatea ca agentul de politie sa nu-si dea seama ce fel de anvelope sunt utilizate. "Anvelopele all season sunt extrem de asemanatoare cu cele de iarna, au chiar si marcaje asemanatoare. Sunt usor de confundat, iar politistii vor trebui sa stie, practic, care sunt toate profilele si toate marcile de anvelope de iarna", a adaugat Iustinian Paraschiv.
"All season" doar vara
Anvelopele all season, considerate de multi anvelope universale, nu sunt incluse in proiectul de modificare a legislatiei. Iusti