De anul viitor, românii care-şi vor achiziţiona maşini noi, Euro 5, vor fi nevoiţi să scoată din buzunar sume cuprinse între 116 şi 2.160 de euro, în funcţie de capacitatea motorului. Sursa: Adrian Paclisan
Anul viitor ar putea aduce reintroducerea taxei auto pentru maşinile noi Euro 5, dar şi creşteri de 23% a celei aplicate pentru Euro 4 şi de 35% pentru Euro 3.
Aceasta este propunerea Ministerului Mediului care va trebui adoptată de guvern în perioada următoare, pentru a putea intra în vigoare de la începutul anului viitor.
„Până acum nu se plătea taxa pentru Euro 5. De la 1 ianuarie 2011, toate maşinile fabricate vor fi obligatoriu echipate Euro 5 şi nu mai putem sta fără a le taxa, pentru că şi ele poluează, chiar dacă mai puţin”, a spus, ieri, ministrul Laszlo Borbely. Mai mult, potrivit acestuia, de la 1 ianuarie se vor fabrica numai maşini Euro 5 şi principiul aplicat va fi cel european, conform căruia „poluatorul plăteşte”.
Astfel, Ministerul Mediului a propus, ca la maşinile Euro 5 să fie achitată o taxă de 116 euro pentru vehiculele noi şi de 91 de euro pentru cele cu o vechime de doi ani, în cazul unui motor de 1.100 cmc. Mai mult, pentru maşinile 2.000 de cmc, taxa se va ridica la 680 de euro pentru cele noi şi 618 euro pentru cele vechi de doi ani. În cazul celor cu un motor de 3.000 cmc, noua taxă auto va ajunge la 2.160 de euro pentru cele noi, respectiv de 1.700 de euro pentru cele vechi de doi ani.
Taxa la Euro 4 creşte cu 23%
„La Euro 4 a fost o propunere mult mai drastică venită din partea producătorilor, care au interesele proprii să se cumpere mai multe maşini noi. Totuşi, noi nu putem în momentul de faţă, în această recesiune economică, să mărim cu 100% sau 150% taxele. Şi atunci am găsit o variantă de compromis”, a spus ministrul mediului.
Astfel, la maşinile Euro 4, taxa auto de la 1 ianuarie 2011 va fi de 4