Unul dintre cele mai celebre motoare de căutare pe internet din anii ’90, Ask.com, va fi închis.
„În ultimii ani am realizat că nu poți concura cu Google”, a declarat, citat de bloomberg.com, Barry Diller, președintele Inter Active Corp (IAC), compania care deține site-ul.
Știrea vine la cinci ani după ce IAC, care are numeroase afaceri în lumea internetului și deține peste 50 de branduri în peste 40 de țări, a cumpărat Ask.com cu 1,85 miliarde de dolari. Cunoscut la început ca Ask Jeeves, motorul de căutare s-a concetrat pe limbajul natural al interogării.
Mai exact, în loc de cuvinte-cheie, puneai o întrebare în limba engleză care să se refere la ceea ce căutai, iar ca răspuns, motorul îți dădea cuvinte sau propoziții din conținutul diverselor site-uri. „Am făcut o treabă bună reușind să ne menținem cota de piață, dar fost de ajuns ca să creștem atât de rapid cum spera IAC atunci când ne-a achiziționat”, a declarat, într-un interviu pentru Bloomberg, Doug Leeds, președintele Ask.com.
Sub 1% dintre utilizatorii de internet accesează Ask.com ca motor de căutare. Cel mai folosit, de aproape 90% dintre internauți, este Google, urmat la distanță foarte mare de Yahoo cu 7% și Bing, site-ul celor de la Microsoft, cu 3,24%.