Patronii unei firme de transport pe calea ferată vor lansa o procedură de subscripţie publică prin care îi invită pe locuitorii din Sibiu să investească în primul tren local interurban. Sursa: Traian Deleanu
Iniţiativa îi aparţine lui Kolozsi Jozsef, directorul general al SC Construcţii Căi Ferate Sibiu, care acum câţiva ani a închiriat linia de cale ferată Cisnădie - Şelimbăr.
Proiectul iniţial prevedea reabilitarea liniei de cale ferată, părăsită de mai mulţi ani, în vederea deschiderii ei pentru investitorii străini cu producţie industrială în jurul Cisnădiei.
Fără succes, proiectul a fost modificat, iar Kolozshi&Co a achiziţionat un automotor, pe care plănuieşte să îl pună în circulaţie pe cei 14 kilometri de cale ferată care leagă Cisnădia de centrul Sibiului.
O nouă companie
"Noi venim cu automotorul cumpărat până acum şi cu linia. Ne-am gândit la această subscripţie publică, pentru restul achiziţiilor necesare. Cine iubeşte Sibiul să vină alături de noi şi să contribuie. În prima jumătate de an, probabil, va funcţiona pe pierdere, dar apoi lucrurile se vor redresa. Cei care devenim fondatori ai acestei societăţi, ne vom strânge în prima adunare generală şi vom hotărî ce este de făcut. Cei care vor deveni ulterior asociaţi vor avea cotă parte la profit, dar nu vor avea şi drept de vot", spune Kolozsi Jozsef.
În funcţie de câţi bani se vor strânge prin această acţiune de subscripţie publică, vor fi decise şi strategiile viitoare: tipul de automotoare cumpărate, numărul de angajaţi etc.
Tarife mult mai mici
În prezent, un drum cu autobuzul pe ruta Sibiu – Cisnădie costă şapte lei. Pe calea ferată, un bilet pe această distanţă ar costa între 3,5 şi patru lei.
"Pentru a acoperi nevoile tuturor navetiştilor, a elevilor, a celorlalţi călători, ar fi nevoie de două garnituri pe traseu,