Membrii ai Ministerului de Dezvoltare Regională şi Turism din România au prezentat astăzi la Madrid noul brand de ţară cu care se va promova în Spania, pentru că, conform acestora, piaţa turistică naţională este "foarte importantă" pentru România, scrie Europa Press.
Astfel, directorul biroului de turism românesc din Spania, Alexandru Iosif, a anunţat că anul trecut 71.000 de spanioli au vizitat România, care au însumat 250.000 de nopţi de cazare.
"Doar 3% din turişti au venit pentru Dracula"
Acest lucru reflectă, susţine Iosif, o tendinţă ascendentă a turismului de provenienţă spaniolă faţă de anii anteriori, situaţie cauzată de faptul că "România a devenit o destinaţie la modă pentru vacanţele europene".
În acest sens, Alexandru Iosif a mai explicat că, în trecut, turiştii asociau România cu "vampirii şi contele Dracula", deşi în prezent "doar 3% dintre turişti sunt interesaţi de realizarea acestei forme de turism mitologic în ţara noastră".
Iosif a mai specificat că restul turiştilor aleg România ca destinaţie de vacanţă pentru a vizita peisajele naturale ale ţării, dintre care a enumarat munţii Carpaţi, Dunărea sau colinele Transilvaniei.
Spania, deşi nu e "un rival direct", e un "concurent turistic serios"
Pe de altă parte, consilierul Ministrului de Dezvoltare Regională şi Turism, Sorin Munteanu, a explicat că Guvernul României intenţionează o dezvoltare a turismului de binefacere, rural, de aventură, de călătorii culturale şi ecologice, în principal, adăugând că Spania este "un concurent important", deşi a subliniat că între cele două ţări "nu există o rivalitate directă" la nivel turistic.
Citeşte pe adevarul.es cum le-au explicat reprezentanţii Ministerului Turismului spaniolilor simbolistica noului brand turistic al României şi vezi ce "investiţii masive în turism face Guvernul ţării noastre"
@N_P