„Loganul a devenit unul dintre cele mai ironice simboluri ale crizei“, arată cotidianul britanic „Financial Times“. În timp ce giganţii auto din Europa de Vest încă se mai luptă cu efectele recesiunii, producătorii mai mici din Est au reuşit să iasă din criză într-o formă remarcabilă datorită accesibilităţii.
Potrivit Organizaţiei Internaţionale a Constructorilor de Automobile, companiile auto din Europa de Est au produs, în 2009, cu 7,7% mai puţine vehicule comparativ cu 2008, însă cifra rămâne scăzută faţă de contracţia de 19,5% resimţită în vestul Europei.
Maşinile ieftine, căutate în statele vestice
Mai mult, acestea vor profita de pe urma dificultăţilor economice din statele vestice, unde piaţa pentru autoturisme ieftine a crescut considerabil. Deşi iniţial modelul Logan produs de Dacia era destinat pieţelor emergente din Europa Centrală şi de Est, în 2009 Germania a devenit principala piaţă de desfacere a vehiculului produs la Mioveni.
Citiţi şi:
Maşina unui arădean este vedetă în filmul turnat de Nicolas Cage în România
Maşina preşedintelui Camerei de Comerţ Arad va exploda în filmul lui Cage
Cum vor arăta noile Dacii
Opt noi autovehicule vor fi lansate de Dacia. Vedeta: o maşină low-cost de 5.000 euro
Nemţii au preferat să profite de programul naţional de înnoire a parcului auto (similar programului „Rabla"), să obţină o reducere de 33% de la stat şi să cumpere maşini mai ieftine. Dacia a fost, în mod clar, unul dintre câştigătorii acestui program.
Cu toate acestea, astfel de programe vor ajunge la un final, iar producătorii de autoturisme ieftine s-ar putea confrunta cu o diminuare bruscă a vânzărilor. IHS Automotive estimează că, în 2011, numărul de maşini produse de companiile de Republica Cehă, Ungaria, Polonia şi Slovacia va ajunge la 2,525 milioane de unităţi, de la