Invitaţi ai emisiunii "Evenimentele Zilei", arhitecţii Teodor Frolu şi Dorin Ştefan, au abordat problema dezvoltării sustenabile a Bucureştiului, comparându-l cu Londra. Sursa: Vlad Stănescu
Discutând pe marginea interviului acordat de Peter Bishop în care dezbate nevoia de dezvoltare a infrastructurii uşoare, cei doi arhitecţi au punctat importanţa rezolvării problemelor care derivă din numărul prea mare de maşini din centrul Bucureştiului. MULTIMEDIA VIDEO evz.roVezi mai multe Arhitectul Peter Bishop: "Maşinile ştirbesc din frumuseţea Bucureştiului"
"Eu cred că este foarte important într-un oraş cu valoare istorică semnificativă, aşa cum este Bucureştiul, ca aceasta să fie apreciată la justa valoare. Iar investiţiile care se fac, mai ales în acest centru vechi foarte frumos, să fie făcute în jurul zonelor pietonale şi a cicliştilor, dar mai ales ţinând cont de oameni. Pentru asta trebuie dezvoltată puternic viaţa culturală, artistică, care ar putea transforma Bucureştiul într-o capitală europeană minunată", declara arhitectul britanic într-un interviu pentru EVZ.
Peter Bishop vorbeşte despre problemele Bucureştiului într-o manieră relaxată, crede Dorin Ştefan, explicând această detaşare prin poziţionarea britanicului. "E politic corect să vorbeşti frumos într-un oraş care nu are tot ce i-ar trebui pentru a deveni un oraş european".
Din punctul de vedere al arhitectului, Bucureştiul încă se confruntă cu o problemă a traficului auto intens, în timp de societatea londoneză a reuşit să îl mai limiteze datorită măririi taxei de acces în centrul capitalei britanice.
Bucureştiul suferă din cauza maşinilor
Cât priveşte dezvoltarea urbanistică a Bucureştiului, arhitectul Teodor Frolu consideră că a apus vremea dezvoltării urbanistice care se făcea în jurul maşinii. "Acum oraşul se ridică în jurul omului", precizând că Bucureştiul încă suferă