Peste trei sferturi (76,2%) dintre locuitorii marilor oraşe din România au fost afectaţi în principal de creşterea preţurilor, din cauza crizei, astfel că şi-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine.
Pe locul doi între efectele crizei economice asupra familiilor respondenţilor se află reducerea salariului sau a câştigurilor salariale (47,5%), potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research Center. Pierderea locului de muncă a afectat 17,4% dintre respondenţi.
În aceste condiţii, şi comportamentul de consum s-a modificat. Astfel, 76,6% şi-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine (45,0% au cumpărat aceleaşi produse, dar în cantitate mai mică; 11,8% au cumpărat produse mai ieftine, dar în aceeaşi cantitate; 19,8% au cumpărat produse mai ieftine şi în cantitate mai mică). Ceilalţi respondenţi, 22,8%, nu şi-au modificat comportamentul de consum.
Criza, resimţită tot mai puternic
Pe de altă parte, efectele crizei sunt resimţite tot mai puternic de români - 47,6% dintre respondenţi au afirmat că sunt afectaţi de criză în mare şi foarte mare măsură, comparativ cu 36,4% în anul 2009.
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 23 – 30 noiembrie 2010. Au fost intervievate telefonic 802 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este ±3,45%.