Amplasarea mijloacelor publicitare pe domeniul public sau privat al Capitalei se va face doar după organizarea de licitaţii de către Primăria Municipiului Bucureşti, se arată în regulamentul pentru autorizarea şi construirea reclamelor, care va fi dezbătut vineri de consilierii generali, potrivit NewsIn.
Licitaţiile privind numărul şi dimensiunile construcţiilor publicitare şi distanţele dintre acestea vor fi organizate în baza unor studii de amplasament întocmite de Direcţia de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului din cadrul Primăriei Capitalei, conform regulamentului.
Pentru reclame amplasate în zona drumurilor publice, va fi necesar ca solicitantul să obţină avizul Comisiei Tehnice de Circulaţie din cadrul municipalităţii.
Unii consilieri municipali spun că aceste prevederi dau putere absolută Primăriei Capitalei în ceea ce priveşte amplasarea reclamelor publicitare. În prezent, autorizarea reclamelor se face, practic, mult mai simplu, prin intermediul primăriilor de sector şi fără prea multe acte.
Tot noul regulament prevede ca reclamele pe monumentele din Bucureşti sau pe clădirile cu statut de monument istoric să fie interzise. De asemenea, nu vor mai putea fi amplasate reclame pe imobile reprezentând sedii ale autorităţilor publice, cu excepţia afişajelor prin care se anunţă activitatea desfăşurată în interiorul sediilor.
Proiectul regulamentului a mai fost pe ordinea de zi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) la sfârşitul lunii septembrie, însă nu a fost discutat. Motivul a fost acela că ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, i-a trimis primarului general Sorin Oprescu o scrisoare prin care cerea ca respectivul proiect să nu mai fie supus la vot în şedinţa CGMB, deoarece instituţia pe care o conduce va elabora un regulament valabil la nivel naţional.
Amplasarea mijloacelor publici