De aproape un an, ma tot intreb cind o sa fie prezentate ca lumea rating-urile TV si cotele de piata. Vorbim despre audiente TV ca despre Dumnezeu, Realitatea TV se lauda ca e pe locul trei, desi in jurul nostru se vorbeste despre cit de nasoale sint canalele romanesti si despre cum tot mai multi urmaresc posturi "obscure" (din punct de vedere a audientelor, zic) precum gama Discovery, gama AXN si similare, comenteaza Alex Mihaileanu pe blogul Subiectiv.
Ni se baga pe git, de ani de zile, aceleasi rapoarte bazate pe peoplemetre, cu marje de eroare, probabil, cit China de mari. Ca si cum n-ar exista televiziune digitala care functioneaza pe baza unor receivere care, pe zi ce trece, sint tot mai performante. Refuz sa cred ca RDS, UPC sau Romtelecom nu pot realiza niste statistici cu ajutorul "cutiilor negre" de linga televizor.
Nu cred ca poate fi chiar atit de greu, nu? Ocazie cu care nu s-ar mai plati niste bani aiurea pentru niste statistici mai degraba nerelevante, ci s-ar putea face ceva constructiv, precum raportari ale cablistilor cu privire la posturile urmarite. N-ar fi mai simplu? Chiar e atit de greu? Nu de alta, dar, intre timp, Yahoo! lanseaza Connected TV, o chestie care livreaza reclame pe televizoarele conectate la internet in functie de contextul audio. Mai pe romaneste, software-ul Yahoo! livreaza reclame in functie de frazele pe care le "aude". Sa zicem ca cineva se uita la un film, iar personajele principale vorbesc despre pizza, Connected TV va livra o reclama la o pizzerie.
Dar nu, noi trebuie sa mai raminem vreo zece ani in epoca de piatra.
Comenteaza peblogul Subiectiv. De aproape un an, ma tot intreb cind o sa fie prezentate ca lumea rating-urile TV si cotele de piata. Vorbim despre audiente TV ca despre Dumnezeu, Realitatea TV se lauda ca e pe locul trei, desi in jurul nostru se vorbeste despre cit de nas