Profesorul iniţiază în tainele Artei culinare aproximativ 100 de copii pe an. Aceştia învaţă noţiunile elementare legate de gastronomie, protecţia consumatorului, chimia alimentară şi aranjarea meselor festive
"Arta culinară nu se pretează la a găti. Ea cuprinde mai multe capitole: gastronomie, protecţia consumatorului, chimia alimentară şi prezentare. Mulţi copii vin şi întreabă unde e aragazul, unde e cuptorul. Eu nu îi învăţ să gătească. Îi învăţ cum să amenajeze o masă festivă, cum să depisteze alimentele sănătoase şi cum să se hrănească sănătos. Îmi place să fac acest lucru. Copiii au acum acces la o mulţime de produse nesănătoase şi este bines să ştie cum să le aleagă", spune profesorul.
La cercul de artă culinară copiii află ce conţine un aliment şi dacă este bun de mâncat. "Copilul trebuie să ştie ce conţine un aliment, dacă este natural, dacă este sau nu alterat, pentru a putea fi consumat în condiţii de siguranţă. Prin chimia alimentară facem determinări cu privire la conţinutul produsului respectiv. Îl analizăm la microscop sau facem nişte experimente simple pentru a stabili calitatea produsului", explică profesorul.
Ştefan Drăgoi, în cadrul cercului pe care îl coordonează, învaţă copiii şi să deseneze. "Facem de asemenea şi desen. Pentru ca un copil să poată identifica un produs, un fruct de exemplu, acesta trebuie să ştie să îl deseneze", spune profesorul
Învaţă copiii despre "Mise en place"
Pe ramura protecţiei consumatorului, Ştefan Drăgoi îi mai învaţă pe copii să citească etichetele produselor din comerţ şi ce trebuie să urmărească în mod deosebit în momentul în care doresc să cumpere ceva. "Trebuie să ştie să verifice data fabricaţiei şi data expirării precum şi informaţii despre ingredientele produsului. De asemenea îi învăţ despre E-uri şi despre efectele acestora asupra sănătăţii lor", mai spune profesorul.
Un alt lu