Pistolul Glock 19 - modelul folosit de Jared Loughner pentru uciderea a şase persoane şi rănirea altor 14, inclusiv pe membra Camerei Reprezentanţilor, Gabrielle Giffords - este cea mai populară armă a momentului în magazinele de arme din SUA. Numai în statul Arizona, vânzările au crescut cu 60% faţă de aceeaşi zi a anului 2010, la două zile după incidentul armat.
Agenţia Bloomberg a intrat în posesia unor statistici FBI care atestă o creştere a vânzărilor de pistoale ("handguns") în toate statele americane. Creşteri mari s-au înregistrat în Ohio (65%) şi Illinois (38%) şi mai moderate în California (16%). Cu cât mass-media discută mai mult noi restricţii privind armele de foc ("gun control laws"), cu atât cresc mai mult vânzările. În urma unor evenimente tragice ca cel de sâmbătă, "oamenii se tem că guvernul va interzice chestiile astea" şi "oamenii simt nevoia să cumpere ceva pentru a-şi proteja familiile" sunt două dintre explicaţiile sintetizate de Bloomberg, pe baza declaraţiilor unor comercianţi de arme. În cazul unuia, cele două magazine pe care le deţine chiar în Tucson (Arizona), vânzările s-au dublat.
Popularitatea pistolului Glock de 9 milimetri a sporit şi după uciderea a 32 de oameni la universitatea Virginia Tech (2007). Arma este şi preferata multor departamente de poliţie din SUA. Specialiştii în balistică nu o iubesc, pentru că ţeava ei ghituită face imposibilă identificarea unui pistol după glonţul tras. Anul 2009 a adus un record de arme vândute în SUA (9 milioane de bucăţi), iar vânzările merg bine, fie în vremuri prospere, fie de recesiune, crede Andy Molchan, director al Asociaţiei profesionale a comercianţilor de arme (PGR). Cu mici ajustări în funcţie de rata inflaţiei, de la jumătatea anilor `90, vânzările anuale s-au situat la 3,5 miliarde USD.
Pistolul Glock 19 - modelul folosit de Jared Loughner pentru uciderea