Maşinile ecologice au fost în centrul atenţiei la Salonul Auto de la Detroit, unul din cele mai mari evenimente de profil de pe glob, potrivit site-ului guardian.co.uk. La salon sunt lansate anul acesta nu mai puţin de 40 de modele noi. Multe dintre noile modele sunt electrice sau hibrid, dovadă a importanţei pe care maşinile eco o capătă în conştiinţa publică.
Maşina Anului 2011 în SUA
Salonul auto are o mulţime de opţiuni electrice în acest an. În prima zi a expoziţiei, Chevrolet Volt, autoturismul electric al celor de la General Motors, a fost desemnat Maşina Anului 2011 în Statele Unite. Volt poate circula aproximativ 40 de mile ( 64 kilometri) cu o baterie electrică, după care un motor mic pe benzină o reîncarcă, astfel încât prelungeşte autonomia la peste 350 de mile, potrivit General Motors.
Automobilul a fost pus în vânzare în decembrie, la preţul de 41.000 de dolari. Cumpărătorii nord-americani beneficiază de facilităţi fiscale de 7.500 de dolari la achiziţia de vehicule hibride şi electrice.
Supremaţia maşinilor eco
Titlul similar din Europa a fost câştigat tot de un autoturism electric, Nissan Leaf, semn al unei viitoare supremaţii a maşinilor eco.
Toyota a extins conceptul de maşină electrică de la Prius şi pentru alte modele din clase mai mari. Porsche a revenit la Detroit după o absenţă de patru ani cu modelul 918 RSR, o maşină cu motor hibrid ce poate dezvolta o putere de aproape 800 de cai.
Şi Ford mizează pe maşinile electrice. Directorul companiei, Alan Mulally a prezentat noul model de Ford Focus cu motor electric. Noul Focus se laudă cu un motor electric de 123 CP şi un cuplu de 245 Nm, iar autonomia declarată este de 160 km cu un singur plin de energie.Viteza maximă de deplasare este de 136 km/h. De remarcat este timpul redus de încărcare a bateriilor, şi anume doar 3-4 ore, la o priză normală