Salonul auto de la Detroit, care se desfăşoară în perioada 10-23 ianuarie, a venit cu multe noutăţi, confirmând revigorarea industriei auto, după scăderile uriaşe din 2010. În acest an producătorii auto au cheltuit mai mulţi bani decât în ediţiile precedente, iar acest lucru s-a reflectat în apariţia mai multor modele ecologice.
Acum atmosfera de la Detroit este mult mai relaxată, asta datorită evoluţiei mult mai bune a celor trei mari „giganţi" americani, General Motors (GM), Ford şi Chrysler. Aceştia au reuşit după trei-patru ani de lichidări, investiţii şi ajutoare din partea Guvernului american, să aibă în 2010 profituri importante (GM - peste 4 miliarde de dolari, Ford - 6 miliarde de dolari, Chrysler - o creştere pe piaţa americană cu 7%). Datorită situaţiei financiare mai bune, producătorii au putut să cheltuiască cu standurile de prezentare ceva mai mulţi bani decât în anii trecuţi, iar premierele au fost şi ele pe măsura aşteptărilor. Citiţi şi: VIDEO Care sunt vedetele auto ale lui 2011 Abundenţă de noi modele electrice Nu mai e vorba de acea exuberanţă dinaintea crizei, când americanii făceau un adevărat tur de forţă prin numeroasele concepte şi automobile de serie lansate. Lipsa sclipirii de altădată a salonului se datorează şi faptului că multe brand-uri prestigioase, cum ar fi Rolls Royce, Lamborghini, Bugatti sau Saab, n-au participat la această ediţie. Au existat însă şi reveniri, precum cea a germanilor de la Porsche.
Producătorii şi-au revizuit politicile pentru viitor, acum prioritatea numărul unu fiind costul de producţie, toţi folosind pentru modelele din grup, platformele comune. O altă tendinţă ar fi „europenizarea" modelelor americane, care devin acum din ce în ce mai mici în dimensiuni, şi mult mai economice. Modelele cu propulsie electircă sau hibridă au fost şi ele bine reprezentate de majoritatea constructorilor.
America