CONFLICT Consilierii generali, primarul Capitalei, ministrul Dezvoltării şi patronii firmelor de panotaj se încaieră pe noul regulament al publicităţii outdoor. Hotărârea votată în urmă cu două zile, de către aleşii locali, ia puterea primăriilor de a autoriza reclamele şi o dă consilierilor generali.
Proprietarii agenţiilor de publicitate stradală au termen ca, până la 1 mai, să se alinieze cerinţelor noului Regulament de publicitate al Capitalei. Principala schimbare: panourile publicitare vor fi amplasate pe domeniul public sau privat doar după ce documentaţia legată de amplasare a unui panou publicitar va fi aprobată de Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB).
De asemenea, avizul va fi obţinut doar după ce Primăria Capitalei va organiza o licitaţie pentru amplasamentul respectiv. Astfel, primăriile de sector vor ieşi din joc, aceste instituţii locale fiind până acum principalul emiţător de autorizaţii pentru publicitari.
Şi Primăria trebuie ca, până la 15 aprilie, să realizeze un studiu de amplasare a mijloacelor de publicitate în zona centrală.
„Vor câştiga firmele cu relaţii“
Noul Regulament de publicitate al Capitalei este atacat de majoritatea managerilor agenţiilor de profil. Ei se tem că licitaţiile vor fi câştigate pe favoritisme. „Eu nu consider licitaţiile echitabile, pentru că vor câştiga tot firmele cu relaţii, nu neapărat cele care fac cea mai bună treabă“, a spus unul dintre reprezentanţii firmei PSP Advertising, Ioana Trandafir.
De aceeaşi părere este şi proprietarul agenţiei de publicitate Telefax, Luminiţa Burlan Rodean. „Dacă aceste licitaţii s-ar face corect, nu aş avea nicio problemă. Dar ştim cu toţii că în 97% din cazuri se fac prin aranjamente. În plus, Primăria ar trebui să înfiinţeze un departament special care să se ocupe de această chestiune. Trebuie să existe o hartă cu aceste amplasamente, f