In Bucuresti exista noua masini pe un loc de parcare. Strategia Primariei Capitalei in privinta locurilor de parcare este simpla: construieste parcari subterane cu aproape 1.600 de locuri si interzice parcarea supraterana in centru.
Cu alte cuvinte, la un deficit de peste 1.500.000 de locuri de parcare, in Bucuresti, Primaria arunca praf in ochi soferilor.
Aproape 2.000.000 de soferi trebuie sa isi parcheze masinile pe 200.000 locuri de parcare de resedinta si publice, existente in Capitala, cu o medie de noua masini pe un loc de parcare.
Cum in Bucuresti sunt inmatriculate aproape 1.500.000 de autoturisme, la care se adauga alte 500.000 de masini care tranziteaza zilnic Bucurestiul, noaptea raportul este de aproape sase masini pe un singur loc de parcare.
1.600 de locuri noi de parcare
Bogdan Hreapca, directorul general al Directiei de Investitii din cadrul Primariei Capitalei a declarat, pentru Ziare.com, ca atunci cand vor fi date in functiune parcarile subterane din centrul Bucurestiului, soferii nu vor mai avea voie sa-si parcheze masinile pe trotuar sau pe prima banda de circulatie.
"Autoritatea publica doreste cresterea numarului de parcari publice avand ca rezultat fluidizarea traficului in zona centrala prin eliminarea parcarilor ilegale, precum parcarea pe trotoare sau pe prima banda de circulatie", ne-a precizat oficialul din Primarie.
La ora actuala, "Primaria Municipiului Bucuresti are in derulare un numar de 4 proceduri pentru atribuirea unor contracte de concesiune de lucrari publice pentru realizarea unor parcari subterane, dupa cum urmeaza: Parcaj subteran Piata Charles de Gaulle - 603 de locuri; Parcaj subteran Edgar Quinet- 380 de locuri; Parcaj subteran Walter Maracineanu - 240 de locuri; Parcaj subteran Dorobanti - 254 de locuri", afirma Hreapca.
La Pia