Cu o săptămână în urmă s-a încheiat unul dintre cele mai exclusiviste evenimente din lumea ceasurilor, Salonul Internaţional de Haute Horlogerie de la Geneva. Dacă în modă Dior tocmai a reinventat femeia pariziană a anilor '60, manufacturile elveţiene au readus în scenă piesele retro, clasice, cu mecanism micro-rotor, cu accent pe fazele Lunii şi timpul pe mai multe fusuri orare.
La a 21-a ediţie a SIHH, manufacturile şi-au sărbătorit tradiţiile şi istoria chiar mai mult decât progresele tehnice. 2010 a fost un an de creştere economică pentru piaţa de ceasuri, susţin manufacturile. Noi pieţe sunt în plină dezvoltare, iar consumatorul îşi schimbă şi el profilul. Mecanismele extra-complicate atât de prezente în anii trecuţi au fost înlocuite de cele retro, clasice, ca o adaptare la tendinţele generale şi la cererea publicului.
Pe de altă parte, după ce criza economică a afectat din ce în ce mai multe branduri de orologerie high-end, colacul de salvare a venit din China. Între timp, piaţa asiatică a crescut suficient de mult încât să susţină toate mărcile orologere care contează. Asia, şi în special China, experimentează acum nu doar o perioadă de boom, dar şi o nevoie de produse de lux care creşte pe zi ce trece. În timp ce unii susţin că această fugă după lux nu va dura prea mult, alţii se bucură de consecinţe. Preferinţele chinezilor în materie de ceasuri high-end numără piese mai simple şi mai clasice decât cele vânate de europeni (care caută complicaţii) sau de americani (care vor funcţionalitate). Astfel că anul acesta multe dintre brandurile orologere au adus pe piaţă ceasuri mai elegante, mai mici şi mai simple decât în alţi ani. De fapt, manufacturile au creat chiar şi colecţii dedicate exclusiv pieţei asiatice. Sau, mai exact, "ceasuri pentru femei sau pentru bărbaţi asiatici", pentru că bărbaţii chinezi preferă ceasurile mai mici şi mai