BMW X3, fratele mijlociu şi cel mai nou membru al gamei X, a preluat toată tehnologia pe care o folosesc germanii. Arată mult mai bine decît modelul precedent
BMW X3, fratele mai mic al lui X5, a apărut pe piaţă în 2004. Întotdeauna a fost în umbra lui X5 şi niciodată n-a epatat. Noul X3 parcă e altfel. Chiar dacă liniile sale au rămas la fel de simple, maşina, ajunsă la cea de-a doua generaţie, e mult mai plăcută ochiului şi seamănă chiar bine cu X5. De la distanţă, e greu să le deosebeşti.
xDrive 20d şi xDrive35i sînt cele două versiuni cu care a venit deocamdată noul X3. La drive test, am încercat varianta diesel. Motor turbo diesel de doi litri şi184 cai-putere, adică un propulsor care s-a dovedit extrem de dinamic. Sigur, a contat şi faptul că, fiind un motor diesel, deci un cuplu maxim de 380 Nm între 1.750 şi 2.750 de rotaţii pe minut, este harnică în depăşiri şi plăcută la condus în condiţiile în care crossoverul munchenez nu e uşor deloc, cîntărind 1,8 tone.
Tehnologia oferă siguranţă
Noul X3 are o suspensie confortabilă, mult mai puţin rigidă decît modelul anterior. Stabilitatea este asigurată de sistemul DSC (Controlul Dinamic al Stabilităţii) care are trei variante de funcţionare: Normal, Sport şi Sport plus, prima fiind cea mai echilibrată, iar ultima asigurînd şoferului doritor de drifturi satisfacţie maximă. Virajele cu noul X3 nu creează emoţii, putînd fi abordate în siguranţă. Şi în acest caz tot datorită tehnologiei, distribuţia maselor între puntea din faţă şi cea din spate fiind echilibrată.
Consum decent
Consumul. Germanii spun în cartea tehnică că acesta este de 5,6 litri. Vorbim de cel combinat, urban şi extraurban. La drive test, maşina a mers şi pe şosea, şi pe drum forestier, unde s-a folosit şi sistemul Hill Descent Control, care asigură coborîrea off-road fără emoţi