O firmă poloneză vinde apă de colonie cu mirosuri asemănătoare parfumurilor originale, ca un fel de "alternativă" şi nu ca un fals. Sursa: SHUTTERSTOCK
Parfumurile FM sunt o găselniţă de ultimă oră în materie de comerţ "din uşă-n uşă". Schema e ingenioasă: vânzătorii te întreabă ce parfum celebru îţi doreşti. Răspunzi: "Gucci". Comerciantul se uită într-o listă şi scoate un parfum: "Uitaţi, acesta este alternativa la Gucci". Explicaţia? Firma poloneză FM produce surogate la parfumuri originale, dar îşi previne clienţii ce anume cumpără.
Nu vrei să urci în trenul succesului? MULTIMEDIA VIDEO evz.roVezi mai multe FM, afacere "parfum" cu iz de surogat
La una dintre gurile de metrou din Piaţa Unirii, o doamnă zâmbitoare împarte cu spor flayere în stânga şi-n dreapta. "Cunoşti pe cineva care are nevoie de bani? Felicitări - tocmai ai intrat în posesia biletului către independenţa financiară. Noi am urcat în tren. Tu ce mai aştepţi?", te întreabă biletul care te invită să suni la două numere de telefon.
În rest nici măcar o informaţie despre felul în care poţi avea "timp liber, program flexibil, excursii şi premii". La telefon a răspuns aceeaşi doamnă care împărţea fluturaşii la metrou. "Nu prea pot să vă explic prin telefon, e mai bine să vedeţi despre ce e vorba. Eu sunt din Piteşti, dar vin în Bucureşti şi ne vedem", îmi spune doamna şi stabilim o întâlnire miercuri seara, la Casa Universitarilor din Capitală.
"Aţi auzit de FM?"
"La FM?", mă ia scurt de la poartă paznicul. Între timp iese pe uşă doamna şi fără să dau alte explicaţii mă conduce în grabă spre o sală. "Aţi auzit de FM?", mă întreabă, vede că-s nedumerit, mă bagă într-o sală în care vreo 30 de persoane asistau la o prezentare. Oameni de toate categoriile, tineri de până în 30 de ani, bărbaţi mai în vârstă, pensionare , aşezaţi pe rânduri ca într-o clasă, s