Nici nu apucase să lanseze - cu mare fast - noul monopost, şiFerarri s-a şi ales cu un incident. Unul spectaculos, deoarecemonopostul condus de Felipe Massa a luat foc, şi important pentrugândurile de renaştere ale Scuderiei, chiar dacă nu neapărat unincident grav pe moment.
Sesiunile de teste nu sunt neapărat spectaculoase în Formula 1.Monoposturile nu se întrec între ele, iar de multe ori nici timpiinu sunt relevanţi, pentru că se încearcă diverse reglaje saucomponente noi. Sau sunt relevanţi, însă doar pentru inginerii şimecanicii care încearcă să seteze cât mai bine monopostul, mai alesunul nou, cum e acum, la început de sezon. Pentru oameniiobişnuiţi, un incident precum cel petrecut ieri pe circuitul de laValencia e astfel cu atât mai spectaculos.
După 38 de minute din ultima zi de teste, în al treilea viraj,monopostul lui Felipe Massa a ieşit de pe circuit, apoi s-au văzutflăcări şi fum în spatele maşinii. Pilotul a mai continuat câtevaviraje, după care s-a oprit, rotindu-se din cauza uleiului pierdutde monopost. Sesiunea a fost întreruptă, Scuderia explicând apoi ces-a întâmplat: "O piesă defectă a provocat pierderi deulei. Uleiul a ajuns pe eşapament, declanşând un mic foc".Dincolo de declaraţia oficială poate fi însă mult mai mult. Dacă nuo problemă a monopostului, măcar una de imagine, într-un moment încare Ferrari trebuie chiar să spele titlul de gafeur cu care s-aales la finalul sezonului trecut, în care a ratat titlul în ultimacursă.
Supărarea lui Massa e cu atât mai mare cu cât incidentul i-a redusmasiv timpul de antrenament, şi aşa limitat prin regulament.Brazilianul a apucat să facă doar 12 tururi până a luat foc, iarfrustrarea se putea citi pe faţa lui. Coechipierul Fernando Alonsoparcursese peste 200 de tururi în zilele precedente. Monopostul afost reparat cât de repede posibil, dar lui Massa i-au mai rămasdoar