30 de secunde de publicitate costă 2,6 milioane de dolari. Dar merită, mesajul ajunge la 90 de milioane de oameni (aproape o treime din populaţie SUA). Super Bowl, finala campionatului de fotbal american, este prilej de competiţie între creatorii de publicitate.
Ce înseamnă 2,6 milioane de dolari în industria publicităţii? Pentru a vă face o idee, este suficient să spunem că banii aceştia ar fi de ajuns pentru vreo 150 de minute de publicitate în timpul emisiunii “Dansez pentru Tine”, una dintre cele mai populare emisiuni româneşti (sunt ediţii care au “adunat” chiar şi un milion de telespectatori). Sau pentru cam tot atâtea minute de publicitate în timpul meciurilor susţinute de echipele româneşti în Liga Campionilor.
Interesant este că, în ciuda preţurilor uriaşe, Super Bowl nu duce lipsă de firme interesate să îşi facă reclamă. Iar reclamele sunt adevărate opere de artă. O demonstrează un studiu, care arată că americanii care deţin produse de tipul TiVo (video recorder digital care permite, printre altele, evitarea calupurilor publicitare) preferă să folosească aparatul pentru a revedea reclamele care le-au plăcut.
Spaţiul publicitar, aproape epuizat cu cinci luni înainte de meci
Cu aproape cinci luni înainte de eveniment, Fox News vânduse 90% din spaţiul publicitar. Pepsi revine după ce anul trecut nu a avut reclame la Super Bowl şi face reclamă la Pepsi Max şi la chipsurile Doritos. Interesant este că reclamele ambelor produse au fost create de utilizatorii de internet, care au participat la concursului “USA Today Super Bowl Ad Meter”, care oferă un mare premiu de 5 milioane de dolari.
Nu vor lipsi nici spoturile de la Anheuser-Busch InBev, firma belgiană care produce, printre altele, celebra Budweiser, o bere foarte populară în State. Un alt producător de băuturi, Coca-Cola, nu putea lipsi din “distribuţie”, unde îşi fac loc şi sud-core